Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Probleem
In de koppeling tussen Elvy en SnelStart kunnen verschillende meldingen naar voren komen. In dit artikel worden een aantal meldingen toegelicht. Hierbij wordt ook toegelicht wat je kunt doen om het probleem op te lossen.
- Foutmelding: Cannot open server xxxxx requested by the login.
- Foutmelding: System.TypeInitializationException
- Boeking komt niet in SnelStart terecht
- Foutmelding: Already connected
- Foutmelding bij administratie selecteren: Web viewer fout
Foutmelding: Cannot open server xxxxx requested by the login.
Cannot open server xxxxx requested by the login. Client with IP address xxx.xxx.xxx.xxx is not allowed to access the server.
Bij het openen van digitaliseren of boeken naar SnelStart kan de volgende foutmelding optreden.
Oplossing:
Je externe IP adres wordt niet toegestaan door jouw SnelStart Online administratie. Laat de beheerder van de administratie het IP adres toevoegen aan de firewall binnen de SnelStart Online administratie. Dit wordt ook wel whitelisten genoemd.
Extra uitleg vanuit SnelStart zelf over deze whitelist beveiliging kunt u op deze pagina vinden.
Foutmelding: System.TypeInitializationException
System.TypeInitializationException: De type-initialisatiefunctie voor SnelStartGatewayNET.clsGwaySupport heeft een uitzondering veroorzaakt.
Bij het boeken naar SnelStart treedt de volgende foutmelding op.
Oplossing:
Zorg ervoor dat alleen de geavanceerde installatie van SnelStart geïnstalleerd is op het systeem.
Zie ook: Hoe installeer ik de geavanceerde installatie van SnelStart?
Boeking komt niet in SnelStart terecht
Je hebt één of meer facturen geboekt. Na langere tijd wachten, zijn deze niet zichtbaar in jouw administratie. Dit terwijl je geen melding heeft gekregen over een fout in de boeking.
Mogelijke oplossing:
Zorg ervoor dat alleen de geavanceerde installatie van SnelStart geïnstalleerd is op het systeem.
Zie ook: Hoe installeer ik de geavanceerde installatie van SnelStart?
Foutmelding: Already connected
Already connected
Deze foutmelding kan op 2 plaatsen optreden, namelijk in Elvy en ElvyWeb.
Elvy:
Bij het boeken van facturen krijg je de volgende foutmelding:
Mogelijke oplossing:
Sluit Elvy af en start deze opnieuw op. Hierna zou dit probleem opgelost moeten zijn. Eventueel kan ook het werkstation herstart worden.
ElvyWeb:
Na de laatste goedkeuring door een fiatteur komt de taak bij de afkeurmanager terecht met een extra notitie:
Mogelijke oplossing:
Herstart de Elvy serviceverwerking op de server waar Elvy is geïnstalleerd. Zie hiervoor: Hoe (her)start ik de Serviceverwerking? Als dit is gedaan, dan hoeft de afkeurmanager alleen nog de taak te hervatten.
Foutmelding bij administratie selecteren: Web viewer fout
Kan de gevraagde webpagina niet tonen.
Fout: kan thereadmodus niet wijzigen nadat deze is ingesteld. (Uitzondering van HRESULT: 0x80010106 (RPC_E_CHANGEDMODE)
Wanneer je een huidige administratie wilt wijzigen naar Online administratie of een nieuwe wilt toevoegen door de knop 'Selecteer via SnelStart' te gebruiken kan deze foutmelding voor komen.
Mogelijke oplossing:
Zorg ervoor dat Elvy is geüpdatet en de laatste geavanceerde installatie van SnelStart actief is.
Zie ook: Hoe installeer ik de geavanceerde installatie van SnelStart?
- Ga naar de betreffende administratie in Elvy via het menu Instellingen -> Instellingen -> SnelStart databases
- Open de administratie instellingen en klik op "Verbinding testen", hiermee maakt Elvy op de achtergrond een connectie met SnelStart en behoud hij deze connectie.
- Klik op "Selecteer Via SnelStart" en selecteer hier vervolgens de juiste administratie.
- Sla de instellingen en op en vervolgens zou de connectie weer moeten werken.
Opmerkingen (0 opmerkingen)