Taak afgekeurd met melding: Reeds verwerkt

Beschikbaarheid

Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en) op:

Exact Online

Inleiding

Het kan voorkomen dat een goedgekeurde boeking toch bij de afgekeurde taken terechtkomt. Gevolg hiervan is dat de boeking geblokkeerd blijft voor betaling in het financiële pakket. 

De volgende meldingen kunnen terugkomen als afkeurnotitie:

  • Reeds verwerkt 
  • Booking not changed

Oorzaak

De oorzaak van dit probleem is dat de boeking in het financiële pakket niet meer te wijzigen is. Dit kan komen door een gesloten periode, BTW-aangifte of handmatige verwerking van boeking. 

Gevolg hiervan is dat Elvy de boeking niet kan bewerken, waardoor er een afgekeurde taak ontstaat met bovenstaande melding.

Oplossing 1: Boeking heropenen

De beste oplossing is om de boeking te heropenen in het financiële pakket. Hierna kun je naar de afgekeurde taak gaan en de taak Hervatten. Dit zorgt ervoor dat de goedkeuring nogmaals wordt gestuurd. Zodra de goedkeuring is aangekomen en gecontroleerd, kan de boeking weer verwerkt worden indien gewenst.

Oplossing 2: Taak voltooien

Wanneer de boeking niet meer te heropenen is, vanwege boekhoudkundige redenen, dan kun je alleen nog de taak Voltooien. Dit zorgt ervoor dat de ElvyWeb taak is afgerond en er geen melding meer van wordt gestuurd. De boeking zelf, in het financiële pakket, blijft ongewijzigd en zul je zelf moeten oplossen.

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen (0 opmerkingen)

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.