Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Na het boeken van een factuur naar Exact Globe kan de volgende foutmelding naar voren komen (de tekst hierin kan per situatie verschillen):
Oorzaak
De reden van de foutmelding kan vaak herleid worden uit het XML-import volgnummer van de boeking.
Deze is terug te vinden in de lijst binnen Exact Globe onder XML - Overige import - Resultaten:
In de lijst die getoond wordt, staan de laatste meldingen bovenin en deze kunnen geopend worden:
Dit voorbeeld toont aan dat het gekozen dagboek is afgesloten voor boekingen.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor dit probleem:
- Afgesloten dagboek/periode/boekjaar
- Bestaat reeds (wanneer meerdere programma's door elkaar boekingen aanmaken)
- Geblokkeerd crediteur
- Ongeldige referentie
- Geen rechten (wanneer boeker geen rechten heeft op bijvoorbeeld dagboek)
Gevolg
Er is nu een boekstuknummer gekoppeld aan het document in Elvy, die bij het herladen van de factuur ook wordt overgenomen.
Wanneer er nog geen nieuwe boeking is gemaakt en het probleem in Exact is opgelost, dan kan deze alsnog geboekt worden.
Moet het probleem in de aangeboden boeking zelf gewijzigd worden, dan zal eerst het gekoppelde boekstuknummer gewist moeten worden op het document.
Boekstuknummer wissen
Ga op het document zelf staan. Hier zou je, net als in het voorbeeld, een gereserveerd boekstuknummer gekoppeld moeten zien:
Deze zal gewist moeten worden om verder te kunnen gaan met het boeken van deze factuur. Kies hiervoor Boekstuknr. wissen:
Hierna is het gereserveerde nummer niet meer ingevuld:
Bij het uitvoeren van de automatische herkenning op dit document, wordt er gevraagd om de gegevens te herladen. Kies hier voor Nee.
Maak vervolgens de boeking opnieuw.
Opmerkingen (0 opmerkingen)