Beschikbaarheid
Deze functionaliteit is in de volgende koppeling(en) beschikbaar
Inleiding
Het kan gebeuren dat de koppeling met Wholesale niet meer correct werkt. Dit is direct te zien vanuit het digitaliseren scherm. In dit scherm ontbreekt dan namelijk het Auto tabblad.
Oplossing
De makkelijkste procedure is om via de Open Edge Explorer te kijken naar de status ENABLED\DISABLED van de webservice BINNEN de connectorPROD. Deze web interface is te bereiken via de url naar database server (in principe vanaf elke PC) op http://servernaam:9097 Login is default admin\admin.
Klik in de hoofdpagina linksonder op connector PROD (lampje hoort groen te zijn, maar dat zegt nog niks).
Ga dan naar Deployed Web Services - Status Enablement - status van de WebService
Deze kan de status DISABLED hebben, waardoor er dus geen SOAP XML verkeer mogelijk is.
Klik dan op ENABLE en wacht een tweetal minuten om het proces tijd te geven op te starten. Open Elvy FV een paar keer totdat je ziet dat de sync werkt en de AutoTab weer verschijnt. Ook kun je dan weer via de Tab administratie bladeren naar de adminlijst en tonen de administraties niet langer de tekst [onbekend].
De connector kan ook via de Open Edge tool herstart worden, als dit het probleem is.
Keert het connectie probleem terug, laat dan naar de Unit4 jobs kijken die de database backup aansturen en het starten\stoppen van de webservices. Deze zitten elkaar wel eens in de weg waardoor de webservices niet goed opkomen. Vraag de Unit4 consultant om de jobs aan te passen en de Connectoren niet 24 uur te laten draaien, maar bijv. 20 uur en daarbuiten de database backup job.
Opmerkingen (0 opmerkingen)