Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Het kan voorkomen dat de Serviceverwerking niet meer actief is, waardoor de volgende problemen op kunnen treden:
- Het takenoverzicht van ElvyWeb wordt niet verstuurd
- Documenten worden niet voorbehandeld
- Boekingen worden niet gedeblokkeerd in uw administratie(s)
- Statusdocumenten worden niet aangemaakt of bijgewerkt
Uw systeembeheerder dient de Serviceverwerking opnieuw te activeren, door op de server waar Elvy is geïnstalleerd de Services van Windows op te starten. Ga hiervoor naar uw Start-menu en kies Uitvoeren. Tik vervolgens services.msc in en druk op OK.
Zoek de service Elvy – Automatische service module op. Wanneer de service nog actief is, kunt u deze opnieuw starten. Is de service gestopt? Kies dan voor starten.
Het is mogelijk dat u bij het stoppen van de service een foutmelding krijgt, of onderstaand scherm langdurig (langer dan 2 minuten) ziet:
In dit geval kunt u de service geforceerd stoppen, via Taakbeheer. Klik met uw rechter muisknop op de taakbalk en kies Taakbeheer starten. U kunt ook tegelijkertijd de volgende toetsen indrukken: Ctrl-Shift-Esc. Ga vervolgens naar het tabblad Processen en zoek naar ELVYSERV.EXE.
Druk op Proces beëindigen. Wanneer u nu terugkeert naar het Services-scherm, kunt u het overzicht verversen (door op F5 te drukken). U kunt nu de service weer starten.