Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Probleem
In de verbinding tussen Elvy en de API van AccountView kunnen de volgende meldingen voorkomen. Deze meldingen worden in dit artikel toegelicht en wat u kunt doen om het probleem op te lossen.
- Foutmelding: 403 Forbidden
- Foutmelding: Er kan niet worden gesynchroniseerd. Waarschijnlijk staat de Accountview Communication Service niet ingeschakeld.
- Foutmelding: Saldocontrole: Bladsaldo komt niet overeen met Controlesaldo
- Foutmelding: Administratie openen niet gelukt
- Foutmelding: Bijwerken mislukt
- Foutmelding: Deze versie van AccountView ondersteunt geen methode
- Foutmelding: Er is geen antwoord ontvangen
- Foutmelding: Geen administratie gevonden voor meegegeven onderneming
- Foutmelding: Map ‘X:\’ bestaat niet. Map X:\ van administratie Y is niet gevonden. Niet gelukt: Openen: Administratie’
- Foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van "X"
- Foutmelding: Er is een fout opgetreden bij opslaan van '500 1'
- Foutmelding: Er is een fout opgetreden bij opslaan van '_EVXXXXXXX'
Foutmelding: 403 Forbidden
The remote server returned an error: (403) Forbidden.
Rechten gebruiker
Deze foutmelding wordt door het boekhoudpakket gegenereerd. Het houdt in dat de gebruiker waarmee de koppeling is gelegd met Elvy onvoldoende rechten heeft voor deze administratie in het boekhoudpakket.
Controleer de instellingen en rechten van deze gebruiker en pas ze waar nodig aan. Als de gebruiker niet mag boeken in deze administratie, kan Elvy de informatie niet doorzetten naar het boekhoudpakket.
Onderneming opnieuw aangemaakt in AccountView
Wanneer in AccountView een onderneming opnieuw is aangemaakt, krijgt deze onderneming een nieuwe unieke code. Deze code verschilt met wat in Elvy bekend is voor deze onderneming, waardoor bovenstaande melding verschijnt.
Deze code moet vervangen worden op database-niveau. Neem hiervoor contact op met support@elvy.nl en geef aan wat u heeft gedaan in AccountView.
Foutmelding: Er kan niet worden gesynchroniseerd. Waarschijnlijk staat de Accountview Communication Service niet ingeschakeld.
Er kan niet worden gesynchroniseerd. Waarschijnlijk staat de Accountview Communication Service niet ingeschakeld.
Deze foutmelding komt naar voren wanneer op de server van AccountView de Accountview Communication Service niet aan staat.
Start de Accountview Communication Service op de server waar AccountView op actief is. Kunt u dit zelf niet of heeft u geen toegang. Neem dan contact op met uw AccountView partner.
Foutmelding: Saldocontrole: Bladsaldo komt niet overeen met Controlesaldo
Er is een fout opgetreden bij opslaan van ‘X’. Saldocontrole: Bladsaldo komt niet overeen met Controlesaldo.
Op het dagboek waarop u wilt boeken, staat de functie ‘Saldocontrole’ ingeschakeld. Deze dient uitgeschakeld te zijn om boekingen te kunnen verwerken via Elvy.
Stap 1
Ga in AccountView naar Document > Stamgegevens administratie > Dagboeken. Selecteer het betreffende dagboek.
Stap 2
Ga naar Bewerken > Stamgegevens en vink het veld Saldocontrole uit.
Foutmelding: Administratie openen niet gelukt
Administratie ‘{0}’ openen niet gelukt
Deze foutmelding wordt gegenereerd door AccountView. U kunt het volgende doen:
- Controleer in AccountView of de gebruiker toegang heeft tot die administratie en daarin ook kan boeken.
-
Controleer of de administratiemap binnen AccountView is gevuld met een correct pad dat ook door de AccountView Communication Service te benaderen is:
1. Dubbele ‘\’ in het adres is niet bereikbaar voor de service
Foutief: \\Servernaam\data$\Elvy_documenten\\administratienaam
2. Netwerkshare is niet bereikbaar voor de service
Foutief: h:\accountview\data\administratienaamCorrect: \\Servernaam\data$\Elvy_documenten\administratienaam
- De gebruiker moet toegang hebben tot die administratie via AccountView.Net. Dit is waarschijnlijk ingesteld door uw Visma-dealer.
Mocht de foutmelding na bovenstaande niet verholpen zijn, dan raden we u aan om contact op te nemen met uw Visma-dealer.
Foutmelding: Bijwerken mislukt
Stap 1
Ga in AccountView naar het tandwiel en klik op Administraties en controleer of de administratie overeenkomt met die in AccountView.net.
Stap 2
Controleer in AccountView.net of deze correct is gekoppeld met de onderneming in AccountView. Ga hiervoor naar het artikel 'Hoe test ik de koppeling tussen Elvy en de AccountView API?'.
Stap 3
Controleer of de onderneming in AccountView niet is geblokkeerd. Ga naar Document > Stamgegevens Systeem > Ondernemingen en zet het vinkje uit zoals in onderstaand screenshot. Dit vinkje staat standaard aan.
Foutmelding: Deze versie van AccountView ondersteunt geen methodes
Deze versie van AccountView ondersteunt geen methodes van versie 1.0
Het versturen van een testbericht toont de oorzaak van het verbindingsprobleem indien u de melding “Deze versie van AccountView ondersteunt geen methodes van versie 1.0” terugziet in Elvy.
Door in te loggen als beheerder in AccountView.Net kunt u in het tabblad Algemeen kiezen voor de knop Testbericht versturen. Hierdoor wordt er een testbericht verstuurd vanuit AccountView.Net naar de AccountView Communication Service (ACS) die, indien succesvol, de versie ophaalt van de gekoppelde AccountView installatie.
Indien u hierbij de melding “Er is geen antwoord ontvangen” krijgt, dient u de stappen te volgen zoals in dit artikel is aangegeven om het certificaat handmatig te koppelen.
Foutmelding: Er is geen antwoord ontvangen
Er is geen antwoord ontvangen
Door in te loggen als beheerder in AccountView.Net kunt u in het tabblad Algemeen kiezen voor de knop Testbericht versturen. Hierdoor wordt er een testbericht verstuurd vanuit AccountView.Net naar de AccountView Communication Service (ACS) die, indien succesvol, de versie ophaalt van de gekoppelde AccountView installatie.
Indien u hierbij de melding “Er is geen antwoord ontvangen” krijgt, dient u de stappen te volgen zoals in dit artikel is aangegeven om het certificaat handmatig te koppelen.
Het versturen van een testbericht toont ook de oorzaak van het verbindingsprobleem indien u de melding “Deze versie van AccountView ondersteunt geen methodes van versie 1.0” terugziet in de gekoppelde (AccountView) Apps.
Foutmelding: Geen administratie gevonden voor meegegeven onderneming
Geen administratie gevonden voor meegegeven onderneming
Deze foutmelding ontstaat vaak doordat er in een boekjaar wordt gewerkt dat niet aanwezig is in AccountView of niet gekoppeld is aan de onderneming in AccountView.
U kunt het volgende controleren:
- Eindejaarsverwerking in AccountView
Controleer of u het nieuwe boekjaar correct hebt aangemaakt volgens de eindejaarsverwerking. Bekijk deze pagina voor meer informatie. - Werken in een ander boekjaar
Controleer of het boekjaar waarin u wilt werken gekoppeld is aan de onderneming in AccountView. Wanneer deze niet gekoppeld is, kan Elvy de factuur niet verwerken.
Foutmelding: Map ‘X:\’ bestaat niet. Map X:\ van administratie Y is niet gevonden. Niet gelukt: Openen: Administratie’
Map ‘X:\’ bestaat niet. Map X:\ van administratie Y is niet gevonden. Niet gelukt: Openen: Administratie’
Deze foutmelding ontstaat doordat de padverwijzing en de locatie van de administratiemap niet overeenkomen. Dit moet in AccountView aangepast worden. Ga naar Bestand > Administraties en vervolgens naar Bewerken > Administratiemap wijzigen.
Neem voor meer informatie en ondersteuning contact op met Visma.
Foutmelding: Er is een fout opgetreden bij het opslaan van "X"
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van "X". Waarde "X" in veld Debiteur/Crediteur van bestand ‘Dagboekbladzijden’ is ongeldig.
Deze foutmelding ontstaat vaak doordat er in een (ouder) ander boekjaar wordt gewerkt.
Bij het aanmaken van een nieuw boekjaar gaat AccountView er automatisch vanuit dat dit boekjaar vanaf dat moment gebruikt wordt voor die betreffende administratie.
Wilt u met terugwerkende kracht in een ouder boekjaar werken, dan is dit ook mogelijk. Blokkeer in AccountView het nieuwste boekjaar (bijvoorbeeld 2019), hiermee wordt door Elvy automatisch het voorlaatste boekjaar (2018) gebruikt voor het ‘Bijwerken’ (synchroniseren). 2018 is door de blokkade van 2019 het nieuwste actieve boekjaar geworden.
Foutmelding: Er is een fout opgetreden bij opslaan van '500 1'
Er is een fout opgetreden bij opslaan van '500 1'.
(Hierbij is 500 het dagboek en 1 het eerstvolgende bladzijde nummer.)
Controleer of het pad kopiedoc binnen AccountView is gevuld met het juiste pad.
1. Dubbele ‘\’ in het adres is niet bereikbaar voor de service
Foutief: \\Servernaam\data$\Elvy_documenten\\administratienaam
2. Netwerkshare is niet bereikbaar voor de service
Foutief: h:\accountview\data\administratienaam
Foutmelding: Er is een fout opgetreden bij opslaan van '_EVXXXXXXX'
Er is een fout opgetreden bij opslaan van ''_EVXXXXXXX''.
(De code in de melding begint altijd met _EV, dit wordt aangevuld met een unieke code)
Controleer of de gebruiker op de AccountView Communication Service rechten heeft op het pad kopiedoc binnen AccountView. Deze zou in moeten kunnen lezen/schrijven op het niveau van de Share en Security.
Opmerkingen (0 opmerkingen)