Melding ‘Bestand niet gevonden’ tijdens het boeken van een factuur

Beschikbaarheid

Deze functionaliteit is in de volgende koppelingen beschikbaar:

iMuis

Wanneer je via het tabblad Muis Auto een factuur boekt, krijg je de volgende melding:

Bestand niet gevonden

Oorzaak

Je hebt onlangs een upgrade of migratie van iMuis uitgevoerd, waardoor de locatie van de programmatuurmap van deze software is gewijzigd. In het Windows-Register bewaart iMuis de locatie, welke door Elvy DS gebruikt wordt om de boeking te verwerken.

Oplossing

Let op
Indien je niet bekend bent met de Windows Register-editor, is het raadzaam om hierover contact op te nemen met jouw systeembeheer. Het aanbrengen van wijzigen in het Register kan gevolgen hebben voor de werking van Windows.

Ga via de Register-editor naar de volgende sleutel:

KHEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{56B0055A-7C53-4F2B-87B5-17AE67A7A87C}\1.0\0\win32

Hierin staat een verwijzing naar de communicatiemodule van iMuis, waarmee Elvy de boekingen kan aanbieden. Vul hier de nieuwe locatie van imuiscom.dll in (inclusief de bestandsnaam) en sluit de Register-editor. Herstart Elvy DS.

Je kunt nu jouw boekingen verwerken naar iMuis. 

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen (0 opmerkingen)

Artikel is gesloten voor opmerkingen.