Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Je hebt één of meer facturen geboekt, maar deze zijn na een tijdje nog steeds niet zichtbaar in jouw administratie. Je hebt echter geen melding gekregen over een fout in de boeking.
Oorzaak
Boekingen worden door Elvy DS in een wachtrij geplaatst, zoals dit ook met printopdrachten op jouw systeem gebeurt. Vanuit deze wachtrij worden de boekingen aangeboden aan jouw boekhoudprogramma, waarna deze een melding teruggeeft aan Elvy.
Door een storing in de communicatie met jouw boekhoudprogramma, kan de boeking niet worden aangeboden. Hierdoor blijft het verwerkingsproces van Elvy wachten op een reactie, waardoor de overige boekingen niet aangeboden kunnen worden.
Oplossing
Sluit Elvy DS af. Wellicht krijg je nog een melding over onverwerkte taken. Hier kies je Ja om de applicatie te sluiten.
Het proces dat boekingen uit de wachtrij verwerkt heet ELVYTRAY.EXE. Je hebt toegang nodig tot Taakbeheer in Windows. Je kunt hiervoor de sneltoets Ctrl-Shift-Esc gebruiken of met je rechter muisknop op de taakbalk klikken, waar je de optie Taakbeheer starten aanklikt. Ga naar het tabblad Processen en zoekt naar ELVYTRAY.EXE. Selecteer dit proces en druk rechts onderin op Proces beëindigen.
Zodra het proces beëindigd is, start je Elvy DS opnieuw. Daarna open je het Digitaliseren-scherm. Je krijgt de melding dat er nog een aantal onverwerkte taken in de wachtrij staan, gevolgd door de vraag of je deze nu wilt verwerken. Kies Ja. De boekingen worden nu opnieuw aangeboden.
Opmerkingen (0 opmerkingen)