Beschikbaarheid
Probleem
Bij het inloggen op Elvy Hosted, middels de RemoteApp, komt de verbinding niet verder dan:
Verbinding maken met / virtuele machine laden
Oorzaak
Recent is op Windows 11 een update naar versie 22H2 uitgebracht, die deze verbindingsproblemen veroorzaakt. De oplossing hiervoor is het aanmaken/aanpassen van een register sleutel.
Onderstaande stappen moeten door een systeembeheerder of iemand met administrator rechten worden uitgevoerd.
Ga naar Start en voer het volgende programma uit: Regedit
Ga naar de map:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\Terminal Services\Client\
Voeg hier (indien deze niet bestaat) een nieuwe sleutel toe.
Kies voor rechtermuisknop en vervolgens Naam wijzigen:
Wijzig de naam in: fClientDisableUDP
Open de sleutel en wijzig de waarde in: 1
Kies daarna voor OK
Om deze wijziging actief te maken, moet de computer herstart worden. Daarna zou de koppeling weer moeten werken.
Dubbel klik daarna op de download om deze toe te voegen aan het Register van de computer.
Opmerkingen (0 opmerkingen)