Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf versie 1.2302 Welke versie heb ik?
Inleiding
Met de 'Manager van' functie kun je aangeven wie de taken bij afwezigheid van een collega overneemt ('Hoe kan ik een taak overnemen van een collega?'). Hierin is het wenselijk om aan te geven voor welke periode dit geldt, zodat je niet iedere keer een collega manager hoeft te maken en deze vervolgens weer terugzetten. Hier is de Afwezigheidsassistent voor.
Werking
Iedere ElvyWeb gebruiker kan zelf aangeven wie de taak over moet nemen en voor welke periode dit mag. Bijvoorbeeld in verband met een langdurige ziekte of een welverdiende vakantie. De medewerker kan dit aangeven door in ElvyWeb te gaan naar 'Instellingen' (rechtsbovenin op je eigen naam klikken en kiezen voor 'Instellingen') en vervolgens het tabblad 'Afwezigheidsassistent':
Allereerst moet het vinkje aangezet worden, zodat de assistent ingeschakeld wordt. Daarna kun je de begindatum en einddatum van de afwezigheid aangeven en wie de vervanger is die de taken namens jou afhandelt.
Je kunt hier alleen collega's kiezen die dezelfde rechten hebben als jij. Wanneer jij bijvoorbeeld rechten hebt voor de Contractregistratie-module en jouw collega niet, dan kun je deze collega niet kiezen om jouw taken over te nemen.
Wanneer je beheerdersrechten hebt, is het ook mogelijk om dit namens iemand anders in te stellen. Dit kan via de beheerdersinstellingen en vervolgens het tabblad 'Onderhoud medewerkers':
In het paneel 'Medewerker' kun je de medewerker kiezen die voor een bepaalde tijd afwezig is. In het paneel 'Afwezigheidsassistent' kun je de vervanger van de daarboven gekozen medewerker kiezen.
Opmerkingen (0 opmerkingen)