Introductie
Dit artikel geeft uitleg over het testen van de ElvyWeb database verbinding buiten Elvy om, vanaf een server of werkstation, als dit binnen Elvy niet lijkt te werken. Hiermee kunnen problemen binnen Elvy worden uitgesloten, zodat de systeembeheerder dit verder kan controleren.
Voor het testen wordt gebruikgemaakt van standaard Windows onderdelen. In dit artikel worden twee manieren uitgelegd.
1. ODBC connectie test
Open op de server de ODBC connectie test. Dit kan via uitvoeren: %windir%\syswow64\odbcad32.exe
Klik op Toevoegen
Selecteer SQL Server - Voltooien
Voer in Naam, Selecteer SQL Server of vul deze in:
Klik op Volgende
Select SQL Server-verificatie en voer SQL gebruiker en wachtwoord in:
Klik op Volgende
Wanneer dit goed gaat, dan kun je in het volgende scherm de ElvyWeb database kiezen. Dit is direct een bevestiging dat het zou moeten werken:
Raadpleeg de systeembeheerder voor oplossing
2. Universal Data Link (UDL) test
Open op de server kladblok/notepad, dit kan via uitvoeren: notepad
Ga naar Bestand - Opslaan als
Kies voor Opslaan als: Alle bestanden en sla dit bestand op het bureaublad op met de bestandsnaam: Test.udl
Het resultaat op het bureaublad ziet er als volgt uit:
Open dit bestand en vul de velden in:
Servernaam
Gebruikersnaam/Wachtwoord
Selecteer database
Hierna kan de verbinding getest worden via Verbinding testen.
Als dit goed gaat, dan krijg je de volgende melding en zou de connectie moeten werken:
Opmerkingen (0 opmerkingen)