Introductie
Deze handleiding is om de volledige configuratie te controleren voor verwerking van documenten bij digitaliseren - van mailbox tot inladen. Eventueel om te testen waar het probleem zit en terug te gaan naar de basis configuratie.
- Constatering van het probleem
- Controle administratie bestandslocatie
- Controle serviceregel mappen
- Controle serviceregel mailbox
- Controle serviceregel overig
Constatering van het probleem
Geen documenten om te laden
Vanuit het digitaliseren scherm zijn er geen documenten om in te laden bij de administratie:
E-mail blijft in mailbox hangen
Als de e-mail in de mailbox blijft hangen. Dat terwijl dit normaal wordt uitgelezen en verplaatst naar verwerkt map.
Serviceverwerking niet actief
De serviceverwerking toont een oranje of grijze indicator i.p.v. een groene. Dit kan een indicatie zijn dat de documentverwerking niet meer actief is. Hiervoor kan soms het Herstarten Serviceverwerking de oplossing zijn.
Controle administratie bestandslocatie
Ga naar Instellingen - Instellingen - Tabblad Administraties (de benaming kan per koppeling verschillen).
Dubbelklik op de administratieregel die niet functioneert
Ga naar het tabblad Scanner instellingen
De volgende optie moet aan staan: Vaste bestandslocatie gebruiken
De volgende optie staat uit voor 99% van klanten: Onderliggende mappen uitlezen en verwijderen
In het pad bij Bestandslocatie moeten gebruikers kunnen lezen en schrijven
Controle serviceregel mappen
Ga naar Instellingen - Instellingen - Tabblad serviceregels (de benaming kan per koppeling verschillen).
Dubbelklik op de serviceregel die niet functioneert:
In de bronmap moet het service account vanaf de server, waarop de ElvyService draait, kunnen lezen en schrijven.
In de 'standaard' doelmap (zoals in screenshot) moet het service account vanaf de server waarop de ElvyService draait kunnen lezen en schrijven. Dit pad moet naar dezelfde locatie verwijzen als het pad bij bestandslocatie onder de administratie.
Gebruik hier altijd lokale paden en laat de administratie naar het UNC pad verwijzen.
Controle serviceregel mailbox
Ga naar Instellingen - Instellingen - Tabblad serviceregels (de benaming kan per koppeling verschillen).
Dubbelklik op de serviceregel die niet functioneert:
Zorg ervoor dat het volgende verwerkingsprofiel is geselecteerd: OCR - Documenten via E-mail
Ga naar het tabblad E-mail/FTP
Ververs hier de bronmappen door de volgende knop te drukken:
Wanneer deze knop GEEN melding geeft en weer 'normaal' wordt, dan kunnen de gewenste mappen gecontroleerd worden.
Wanneer de connectie fout is, komt er een foutmelding zoals bijvoorbeeld:
Controleer dan de gebruikte authenticatie. Indien dit nog niet wordt gebruikt, maak deze dan direct aan en ververs de mappen nogmaals.
Extra controles
Controleer of het veld Afzenderfiltering minimaal is gevuld met een * of anders een ander geldig filter.
Zonder * wordt deze mailbox NIET uitgelezen.
Controleer of het veld Onderwerpfiltering is gevuld met een * of anders een ander geldig filter.
Onderwerpfiltering is niet verplicht
Controle serviceregel overig
Indien bovenstaande allemaal correct is, dan kan het zijn dat de serviceregel is uitgeschakeld (rode regel) vanwege foutieve (reeds herstelde) instellingen.
Ga terug naar Instellingen - Instellingen - Tabblad serviceregels
Selecteer de serviceregel die niet functioneert en klik aan de rechterkant voor In-/Uitschakelen. Hierdoor moet de rode kleur van de regel verdwijnen.
Opmerkingen (0 opmerkingen)