Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Het is mogelijk om facturen die op één e-mailadres binnenkomen in Elvy te scheiden over verschillende administraties. Dit kan door gebruik te maken van de functie Automatische factuurherkenning onder de serviceregel.
Configuratie
Ga in Elvy naar Instellingen - Instellingen - Tabblad serviceregels.
Open de serviceregel die aangepast moet worden en ga naar tabblad Doelmappen:
Hierin is nu één doelmap gespecificeerd voor alle binnenkomende documenten. We gaan hiervoor een tweede toevoegen door op de knop Toevoegen te klikken:
In de Doelmap zelf staan 3 velden:
- Filter
Hierin kan een waarde opgegeven worden waarop de binnengekomen documenten worden gecontroleerd. In dit voorbeeld wordt gebruik gemaakt van het KVK nummer dat op de factuur staat van deze administratie. Op basis hiervan weten we in welke administratie een factuur met dit gegeven moet komen.
- Omschrijving
Geef een duidelijke omschrijving waarvoor deze doelmap is bedoelt.
- Doelmap
Geef aan waar deze documenten terecht moeten komen. In dit voorbeeld gaat het om de administratie Elvy. Wanneer het KVK nummer herkend wordt, komt deze in de administratie van Elvy terecht.
Wanneer er is gekozen voor een filter moet dit automatisch volledig correct herkent worden door de OCR van Elvy. Indien dit niet kan door bijvoorbeeld de kwaliteit van de facturen, dan zal deze niet mee gaan naar de juiste map. De factuur zal dan in de administratie komen die gekoppeld is aan de regel die het * als zoekfilter heeft.
Het resultaat na bewaren ziet er als volgt uit:
Indien je werkt op onze Elvy Hosted omgeving, dan kunt je dit zelf niet aanpassen.
Geef bij support@elvy.nl aan voor welk e-mailadres je welke waarde wilt laten filteren.
Opmerkingen (0 opmerkingen)