Facturen verdelen over administraties vanuit serviceregel

Beschikbaarheid

Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):

Alle koppelingen
Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf versie 1.2004.014Welke versie heb ik?

Het is mogelijk om facturen die op één e-mailadres binnenkomen in Elvy te scheiden over verschillende administraties. Dit kan door gebruik te maken van de functie Automatische factuurherkenning onder de serviceregel.

Configuratie

Ga in Elvy naar Instellingen - Instellingen - Tabblad serviceregels.

Open de serviceregel die aangepast moet worden en ga naar tabblad Doelmappen:
mceclip1.png

Hierin is nu één doelmap gespecificeerd voor alle binnenkomende documenten. We gaan hiervoor een tweede toevoegen door op de knop Toevoegen te klikken:
mceclip0.png

In de Doelmap zelf staan 3 velden:

  • Filter
    Hierin kan een waarde opgegeven worden waarop de binnengekomen documenten worden gecontroleerd. In dit voorbeeld wordt gebruik gemaakt van het KVK nummer dat op de factuur staat van deze administratie. Op basis hiervan weten we in welke administratie een factuur met dit gegeven moet komen.
  • Omschrijving
    Geef een duidelijke omschrijving waarvoor deze doelmap is bedoelt.
  • Doelmap
    Geef aan waar deze documenten terecht moeten komen. In dit voorbeeld gaat het om de administratie Elvy. Wanneer het KVK nummer herkend wordt, komt deze in de administratie van Elvy terecht.
Herkenning filter waarde
Wanneer er is gekozen voor een filter moet dit automatisch volledig correct herkent worden door de OCR van Elvy. Indien dit niet kan door bijvoorbeeld de kwaliteit van de facturen, dan zal deze niet mee gaan naar de juiste map. De factuur zal dan in de administratie komen die gekoppeld is aan de regel die het * als zoekfilter heeft.

Het resultaat na bewaren ziet er als volgt uit:
mceclip0.png

Elvy Hosted
Indien je werkt op onze Elvy Hosted omgeving, dan kunt je dit zelf niet aanpassen.
Geef bij support@elvy.nl aan voor welk e-mailadres je welke waarde wilt laten filteren.

Gerelateerd aan:

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen (0 opmerkingen)

Artikel is gesloten voor opmerkingen.