Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Let op: Deze functionaliteit is alleen beschikbaar als Elvy op de eigen serveromgeving (lokaal) wordt gebruikt en is niet voor klanten waarbij Elvy door ons wordt gehost of Elvy Online van toepassing is.
Inleiding
Als er binnen de Office365 mailbox Multifactor Authenticatie is geactiveerd, dan moet dit ook in Elvy aangepast worden.
Aanmaken authenticatie
Ga in Elvy naar het menu Instellingen - Instellingen - Tabblad Authenticatie
Kies hier voor Toevoegen.
Vul de Omschrijving van de authenticatie regel in. Kies bij Soort voor Microsoft Exchange Office365 en Type voor Azure - OAuth2.0.
Na het invoeren van de basisgegevens moet de authenticatie ook via Office365 geautoriseerd worden.
Kies daarom voor de optie Opnieuw autoriseren en vervolgens voor Ja bij de vraag voor het herstellen van verbinding gegevens.
Autoriseren
Sinds de update 1.2103 komt er een extra scherm voor de gewenste browser om te autoriseren. Hierin heb je de keuzen tussen voor jou systeem beschikbare opties:
Als de gewenste browser is gestart zal de autorisatie procedure van Office365 worden gestart.
Klik op aanmeldingsopties in het beginscherm.
Klik vervolgens op Aanmelden bij een organisatie.
Daarna vul je enkel de domeinnaam in van jouw organisatie.
Als je bent ingelogd, krijg je onderstaande melding te zien. Kies in dit scherm voor Ja om toegang te verschaffen voor Elvy. Als dit is gedaan, dan komt de melding dat de authenticatie succesvol is.
Mailbox uitlezen
Wanneer de authenticatie succesvol is geautoriseerd, dan kan deze gebruikt worden in een serviceregel. Maak de serviceregel aan via de Service Directory. Onder Sharedfolder vul je het e-mailadres in van de gedeelde inbox. Via de knop Bronmap heb je nu toegang tot de (sub)mappen in de factuur postbus om deze aan Elvy te koppelen.
Lees meer over het uitlezen van de mailbox in het volgende artikel: Hoe laat ik Elvy een mailbox uitlezen?
Opmerkingen (0 opmerkingen)