Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Wanneer u Elvy gebruikt in combinatie met AccountView, dient u tijdens de eindejaarsverwerking een aantal handelingen uit te voeren. Deze stappen hebben wij beschreven in het artikel 'Hoe neem ik Elvy instellingen over naar een nieuw boekjaar?'.
U heeft de stappen uit bovenstaand artikel gevolgd, maar u heeft nog 1 van de volgende problemen:
- Boekingen worden niet gedeblokkeerd in AccountView
- Statusdocumenten worden niet toegevoegd aan boekingen in AccountView
- Boekingen kunnen niet aangemaakt worden
Oorzaak
Er zijn verschillende oorzaken waar dit probleem kan door worden ontstaan:
- De beginbalans is niet overgenomen
- Het netwerkgebruik staat bij de administratie in AccountView uit
- De administratie staat op een ander pad gekoppeld
- De administratie van het vorige jaar is niet gekoppeld
- ElvyService account heeft onvoldoende rechten op de locatie: Map administratie
Oplossingen
Voor bovenstaande oorzaken zijn de volgende oplossingen van toepassing:
- De beginbalans is niet overgenomen
- Het netwerkgebruik staat bij de administratie in AccountView uit
- De administratie staat op een ander pad gekoppeld
- De administratie van het vorige jaar is niet gekoppeld
- ElvyService account heeft onvoldoende rechten op de locatie: Map administratie
1. De beginbalans is niet overgenomen
Zoals in stap 3 in het stappenplan van de eindejaarsverwerking van AccountView vermeld wordt, hoeft u administratie 2017 niet af te sluiten om administratie 2018 te openen. Door de beginbalans opnieuw over te nemen, sluiten beide administraties weer volledig op elkaar aan.
- Kies Bestand > Administraties.
- Selecteer administratie 2018 en kies Document > Overnemen > Beginbalans.
- Controleer bij Overnemen van of de juiste administratie is gekozen en voer de grootboekrekening voor Resultaat vorig jaar in.
- Kies Overnemen.
2. Het netwerkgebruik staat bij de administratie in AccountView uit
Achter iedere administratie waar in Elvy mee geboekt gaat worden, dient het vinkje onder kolom Nw (netwerkgebruik) aan te staan. Controleer of dit ook juist is ingesteld in AccountView via Bestand > Administraties.
Dubbelklik op een administratie om de administratie te openen en zet het vinkje netwerkgebruik (Nw) aan als dit nog niet het geval is.
Klik daarna op Bewaren om de wijzigingen op te slaan.
3. De administratie staat op een ander pad gekoppeld
Wanneer het nieuwe jaar in AccountView is aangemaakt via een ander pad dan het vorige jaar, dan kan het zijn dat de ElvyService dit pad niet kan benaderen. Selecteer hiervoor in AccountView het juiste pad. Ga om dit in te stellen in AccountView naar Bestand > Administraties.
Selecteer de administratie waarvan het pad afwijkt t.o.v. het vorige jaar. Ga vervolgens naar Bewerken > Administratiemap wijzigen.
Corrigeer het pad bij 'Nieuwe map' en selecteer OK.
Kies Ja bij de vraag of u de bestaande Mapnaam wilt gebruiken.
4. De administratie van het vorige jaar is niet gekoppeld
Om de boeking vrij te kunnen geven, dient de administratie van vorig jaar gekoppeld te zijn onder de administratie. Ga hiervoor in AccountView naar Bestand > Administraties.
Dubbelklik op een administratie om de administratie te openen en vul in het veld 'Admin vorig jaar' de administratie van het vorige jaar in.
Klik daarna op Bewaren om de wijzigingen op te slaan.
5. ElvyService account heeft onvoldoende rechten op de locatie: Map administratie
Om de boeking vrij te kunnen geven, dient het ElvyService account lees/schrijf rechten te hebben op de locatie: Map administratie. De locatie staat in AccountView genoemd bij: Bestand > Administraties.
Op de server waarop Elvy geïnstalleerd is kan onder Services de ElvyService gevonden worden. Hierbij staat onder de kolom Aanmelden als vermeld door welk account de ElvyService wordt uitgevoerd.
De rechten op deze locatie kunnen gewijzigd worden door uw systeembeheerder.
Opmerkingen (0 opmerkingen)