Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Om een document te koppelen aan een boeking in AFAS Profit, wordt er gebruikgemaakt van een dossieritem. Tevens kun je, wanneer je gebruikmaakt van het Inkomend Factuur Register (IFR), ervoor kiezen om een statusdocument te laten aanmaken. Deze wordt gekoppeld aan de boeking in jouw administratie. Voor het verwerken van verkoopfacturen moet je een verkoop dossieritem aanmaken.
Hieronder worden de stappen toegelicht om beide opties in AFAS in te stellen.
Toevoegen statusdocument dossieritem
Wanneer je de administratie(s) binnen deze omgeving koppelt, ga je in Elvy DS naar het tabblad Extra instellingen.
Vul bij Dossieritem statusdocument het typenummer van het dossieritem in.
Het is mogelijk om eigen dossieritems aan te maken voor beide type documenten. Deze kunnen, op basis van het typenummer, worden gekoppeld per administratie in Elvy onder het tabblad Extra instellingen binnen het administratiekoppelingsscherm.
Toevoegen verkoop dossieritem
Mocht je met Elvy ook verkoopfacturen willen verwerken, dan dien je een verkoop dossieritem aan te maken.
Ga in AFAS Profit via het menu naar CRM › Dossier › Inrichting › Type dossieritem. Druk bovenin op Nieuw om een dossieritem toe te voegen.
Vul het gemarkeerde veld in en selecteer de omlijnde opties. Druk op Volgende en vervolgens op Voltooien om het dossieritem aan te maken.
Om een regel te wijzigen selecteer de bestemming en kies onder acties voor de juiste optie:
Open het zojuist aangemaakte dossieritem en open vervolgens het tabblad Bestemming. Stel de omlijnde opties in, zoals hieronder aangegeven.
Open nu het tabblad Bestemming Extra. Stel de omlijnde optie in, zoals hieronder aangegeven.
Wanneer je de administratie(s) binnen deze omgeving koppelt, ga je in Elvy DS naar het tabblad Extra instellingen.
Vul bij Dossieritem verkoop het typenummer van het dossieritem in.
Opmerkingen (0 opmerkingen)