Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Let op: Deze functionaliteit is alleen beschikbaar als Elvy op de eigen serveromgeving (lokaal) wordt gebruikt en is niet voor klanten waarbij Elvy door ons wordt gehost.
Inleiding
Het is mogelijk om met Elvy de gebruikers uit Azure Active Directory te synchroniseren naar ElvyWeb-medewerkers. Hiermee voorkom je dat je alle medewerkers met de hand aan moet maken en zorg je ervoor dat nieuwe medewerkers automatisch worden toegevoegd.
Naast dat de gebruikers automatisch worden toegevoegd, worden ze ook geblokkeerd wanneer deze in de Azure Active Directory zijn geblokkeerd.
Om dit te laten functioneren, moet er eerst een authenticatie gemaakt worden. Vervolgens kun je de groep kiezen op basis waarvan de synchronisatie wordt uitgevoerd.
Aanmaken authenticatie
Ga in Elvy naar het menu Instellingen - Instellingen - Tabblad Authenticatie
Kies hier voor Toevoegen.
Vul de Omschrijving van de authenticatieregel in. Kies bij Soort voor Microsoft Azure - Active Directory (Graph) en Type voor Azure - OAuth2.0.
Vul ook het te authentiseren e-mailadres is.
Na het invoeren van de basisgegevens moet de authenticatie ook geautoriseerd worden.
Kies daarom voor de optie Opnieuw autoriseren en vervolgens voor Ja bij de vraag voor het herstellen van verbindingsgegevens.
Autoriseren
Sinds update 1.2103 komt er een extra scherm voor de gewenste browser om te autoriseren. Hier kies je tussen de opties die beschikbaar zijn voor jouw systeem:
Als de gewenste browser is gestart, dan wordt de autorisatieprocedure gestart.
Vul het te authentiseren e-mailadres in en klik op Volgende:
Vul daarna het wachtwoord in:
Als je bent ingelogd, krijg je onderstaande melding te zien. Kies in dit scherm voor Accepteren om toegang te verschaffen tot Elvy. Als dit is gedaan, komt de melding dat de authenticatie succesvol is.
Wanneer je niet gemachtigd bent om deze rechten te verlenen, raadpleeg dan je systeembeheerder om dit toe te staan. De volgende permissies zijn namelijk vereist om deze functionaliteit te laten werken: profile, openid, offline_access, User.Read, User.Read.All en Directory.Read.All
Synchronisatie instellen
Wanneer de authenticatie succesvol is geautoriseerd, kan deze gebruikt worden om de synchronisatie in te stellen.
Ga naar het menu ElvyWeb - Instellingen - Tabblad Active Directory.
Kies hier eerst de aangemaakte authenticatie:
Klik daarna op Groepen ophalen:
Als dit is gelukt, dan kan er bij groepsfilter de te synchroniseren groep worden gekozen:
Klik daarna voor Bewaren.
Synchronisatie
Als de voorgaande stappen gelukt zijn, dan is de synchronisatie ingesteld.
De synchronisatie zal vanuit de serviceverwerking van Elvy uitgevoerd worden. Deze synchronisatie houdt de gekozen groep in de gaten en controleert op basis van de gebruikersnaam. Indien deze niet bekend is binnen de ElvyWeb medewerkers, dan voegt Elvy deze automatisch toe.
Opmerkingen (0 opmerkingen)