Beschikbaarheid
Dit artikel is voor de volgende koppeling(en) beschikbaar:
Unit4 Online
Je maakt gebruik van Elvy in combinatie met Unit4 Multivers of Unit4 Online. Bepaalde gegevens (zoals dagboek, btw-scenario of grootboekrekening) kun je niets meer selecteren. Je krijgt de melding dat de gegevens niet gevonden zijn of je ziet geen gegevens in de lijst.
Gegevens in Unit4 Multivers zijn gekoppeld aan boekjaren. Wat je ziet, is afhankelijk van de boekingsdatum/periode waarin de huidige factuur geboekt wordt.
NB: Deze situatie komt ook voor wanneer je een crediteur aanmaakt vanuit Elvy, waarbij je een afgesloten of niet-bestaand boekjaar invult.
Grootboekrekeningen/kostenplaatsen/btw-codes zijn niet zichtbaar
Oorzaak
Je probeert te boeken in een periode/boekjaar die (nog) niet is aangemaakt of reeds (definitief of voorlopig) is afgesloten in Unit4 Multivers.
Oplossing
Controleer de factuurdatum en de door Elvy voorgestelde periode. Kijk vervolgens of deze periode (of het boekjaar) ‘open’ is in Unit4 Multivers, door naar het tabblad Algemeen te gaan en vervolgens naar Onderhoud › Algemene gegevens › Boekjaren te gaan.
Wanneer het boekjaar of de periode open is, zal Elvy tijdens de Automatische Herkenning weer een dagboek kunnen selecteren en heb je weer beschikking over grootboekrekeningen en andere gegevens. Je herkent een definitief afgesloten boekjaar in Multivers, doordat deze in de keuzelijst rood is met een slot-icoon. Een voorlopig afgesloten boekjaar wordt aangegeven met een blauw uitroepteken.
Opmerkingen (0 opmerkingen)