Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
Je hebt een aantal facturen ingelezen in Elvy. Wanneer je Automatische Herkenning uitvoert, wordt een andere crediteur herkend dan degene waar de factuur van afkomstig is. Dit kan de volgende oorzaken hebben:
Op de factuur staan (herkennings)gegevens van een andere crediteur
Oorzaak
De factuur bevat een btw-, KvK-, telefoon- of rekeningnummer van een andere crediteur. Dit komt in uitzonderlijke situaties voor.
Oplossing
Controleer de gegevens van de herkende crediteur via Bijwerken crediteur.
Herkenning vindt plaats op basis van de gemarkeerde gegevens:
Selecteer vervolgens de juiste crediteur en verrijk via Bijwerken crediteur de gegevens, zodat bij een volgende factuur de crediteur wel herkend wordt.
In het financieel systeem staan gegevens die bij een andere crediteur horen
Oorzaak
Bij de crediteur die Elvy heeft gevonden (afkomstig uit jouw financieel systeem) staat een verkeerd gegeven. Veelal zal bij de verkeerd gevonden crediteur het btw-, KvK-, telefoon- of bankrekeningnummer vermeld staan van de factuur die je wilt boeken.
Oplossing
Pas de stamgegevens aan van de door Elvy gevonden crediteur in je financieel systeem. Synchoniseer en voer de Automatische herkenning opnieuw uit.
Je hebt documenten gebundeld en deze verplaatst
Oorzaak
Nadat je documenten hebt ingelezen en gebundeld, heb je deze achterin de rij geplaatst of een andere factuur naar voren verplaatst.
Oplossing
Controleer of je documenten gebundeld hebt, voordat je facturen verplaatst. Maak deze bundeling ongedaan door ‘Bundelen’ uit te vinken per document of, indien je Bundel alles hebt gebruikt, door weer op deze knop te drukken vanaf het laatste document in de gebundelde reeks.
Je kunt ook via het tabblad Digitaliseren de optie Selecteer pagina’s gebruiken.
Vervolgens kun je alle gebundelde pagina’s ‘ontbundelen’ door deze uit te vinken:
Druk nu op Selecteer om de wijzigingen te bewaren.
Opmerkingen (0 opmerkingen)