Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
eAccounting
Exact Online
Verificatie in twee stappen (TFA) kan de gebruiker alleen zelf aanzetten en eventueel uitzetten.
TFA activeren
Ga via uw gebruikersnaam rechts bovenin naar Gebruikersdetails. Kies hierna voor het tabblad Authenticatie.
Kies in dit tabblad voor de optie: Toegang met verificatie in twee stappen. Volg de stappen in het scherm dat wordt getoond.
- Download de authenticatie-app voor authenticatie in twee stappen van Google voor Android of iOS.
- Scan de QR-Code of vul de sleutel in
- Zodra stap 2 is uitgevoerd, geeft jouw tweestapsverificatie app een unieke code terug op beeld. Voer deze unieke code in bij Verificatie code en kies voor Controleren.
Zodra de code correct is ingevoerd verdwijnt de pop-up en komt de melding Gelukt in beeld.
Op dat moment is TFA geactiveerd, maar nog niet opgeslagen. Klik daarom eerst op bewaren.

Noteer de herstelcodes goed, zodat u in geval van nood de TFA kan herstellen/uitzetten.
TFA inloggen
Wanneer u de bovenstaande stappen heeft gevolgd is TFA geactiveerd en moet u iedere keer bij het inloggen een extra code invoeren.
Verificatie
Na het inloggen verschijnt het volgende scherm:
Voer de code in die de authenticator-app aangeeft en kies voor Ok.
Verificatie bij onjuist uitgelogd
Indien de laatste niet correct is uitgelogd verschijnt het volgende scherm:
Voer de code in die de authenticator-app aangeeft en kies voor Ja.
TFA uitschakelen
Indien niet meer beschikt over de authenticator-app, dan kan deze uitgeschakeld worden met behulp van de herstelcodes. Deze heeft u opgeslagen/genoteerd bij het activeren van TFA.
Na het inloggen verschijnt het volgende scherm:
Kies in dit scherm voor de link: U kunt Twee-factor authenticatie uitzetten met uw herstelcodes. Het onderstaande scherm komt vervolgens in beeld.
Voer in dit scherm uw gebruikersnaam en beide herstelcodes in. Kies hierna voor Uitzetten. Als de ingevoerde gegevens correct zijn, dan wordt TFA uitgeschakeld.
Hierna kunt u weer inloggen zonder gebruik te maken van TFA.
Stuur een e-mail vanaf het e-mailadres waarop u aangemaakt bent voor Elvy Online naar support@elvy.nl. Vermeld uw gebruikersnaam in de e-mail.