Beschikbaarheid
Dit artikel is van toepassing op de volgende koppeling(en):
De Client User kan ingezet worden door administratie- en accountantskantoren naast de gebruikelijke Concurrent User. De Client User maakt het mogelijk voor administratie- en accountantskantoren om hun cliënten zelf met Elvy te laten werken zonder gebruik te maken van de beschikbare Concurrent Users.
U dient het onderstaand stappenplan te volgen om een Client User aan te maken:
1. Ga via het menu naar Beheer en selecteer Voorkeuren. Activeer de optie ‘Administratiefiltering activeren’.
Elvy vraagt vervolgens of er direct een gebruiker aangemaakt moet worden met alle rechten, kies voor Ja:
2. Start Elvy opnieuw op en open het scherm waar de Client Users kunnen worden onderhouden. Dit scherm kunt u openen via het menu naar Beheer en selecteer Cliënt Toegangsbeheer.
3. Klik op de knop Toevoegen om een nieuwe Client User toe te voegen:
4. Geef de gewenste gebruikersnaam in van de Client User en klik op OK:
5. Geef de gewenste initialen in en volledige naam van de Client User en ken vervolgens de menu rechten toe via de knop Menurechten:
In de meeste gevallen is toegang tot de menu optie Digitaliseren voldoende voor een Client User.
6. Na het toekennen van de menurechten dient te worden aangegeven tot welke administraties de Client User toegang heeft. Klik hiervoor op het tabblad Administratiefilter:
7. Selecteer vervolgens de administraties waar de Client User toegang toe moet krijgen en klik vervolgens op Bewaren om de Client User op te slaan: